Rethinking economie onderwijs 

Wij willen zo veel mogelijk leerlingen en leraren de noodzaak en de kansen van de nieuwe economie(onderwijs) laten ervaren.

Met als opbrengst dat hun leergierigheid is opgewekt en dat het hen motiveert om:

o Kritische vragen te stellen

o Initiatieven te ontplooien

o Of de verdieping aan te gaan
 

Op een manier dat ze daarmee direct bijdragen aan die nieuwe economie en dat onderwijsinnovatie van buiten en onderaf komt.

Dit doen we met een evenementtour langs VO scholen. 
In samenwerking met partijen als rethinking economics zetten we een lokaal evenement op voor leerlingen en leraren van verschillende scholen in de stad. Zij kunnen op dit evenement vrijblijvend ervaren wat de kansen zijn van de nieuwe economie. Denk aan open masterclasses maar ook aan het opdoen van ervaringen die hun denken losmaken. Op school is er tegelijkertijd een evenementweek, ontworpen door een team leraren en leerlingen. 

Zeg...Wat ga jij later worden als de economie zo verandert dat je niet meer hoeft te werken voor je geld? 

Interview met Irene van Staveren
professor of Pluralist development economics.
Over waarom de economieboeken anders moeten. 

Na afloop van het evenement bieden we beide doelgroepen verschillende toepassingsmogelijkheden waar de school direct van meeprofiteert: 

 

Leraren: 

Ontwerpsessies om economielessen te hervormen 

Lespakketaanbod 

Samenwerkingen met bedrijven 

Leerlingen:

Door leerlingen projecten aan te bieden waar leerlingen de opgedane kennis direct kunnen toepassen geven we ze de kans om hun ideeën direct toe te passen. Ondernemende leerlingen kunnen meedoen met MADE. Onderzoekende kritische leerlingen kunnen een artikel schrijven voor Follow The Money etc.