ambities 

Onze ambitie is om ondernemende jongeren te bekrachtigen in het waarmaken van hun dromen en daarmee pionieren toe te voegen aan het onderwijssysteem.

 

LOLmakers is opgericht vanuit individuele verlangens om onderwijs meer persoonlijk, dynamisch, echt en verbindend te maken. LOLmakers hebben allemaal ervaren hoe zij vastliepen in vastomlijnde systemen en hoe zij met ondernemendheid hun dromen wel konden realiseren. 

waarom ondernemend leren?

Ondernemend leren biedt jongeren de mogelijkheid om hun passie en talent in te zetten. Ondernemende jongeren (volgens onderzoek 25%) hebben een ondernemende aanpak nodig. Met ondernemend leren hoeven ze niet te wachten met het realiseren van hun ideeën tot de middelbare school is afgerond. Ondernemend leren voorkomt vroegtijdige uitval op school, onder prestatie of verlies van eigenwaarde. Juist het aanmoedigen, verder ontwikkelen en ontdekken van hun ondernemende talent is wat zij nodig hebben. LOLmakers helpt jongeren om hun leren te ondernemen zodat zij als autonome volwassenen goed aansluiten op de arbeidsmarkt.

“You do not change things by fighting the existing reality.

In order to change something, build a new model that makes the old model obsolete”

Buckminster Fuller

maatschappelijk belang 

In onze ogen vraagt de maatschappij om krachtige, gepassioneerde mensen met lef. Mensen die zich goed staande weten te houden, flexibel zijn en weten hoe zij kunnen bijdragen in de wereld. Dit is essentieel in een samenleving met toenemende onzekerheden door o.a. globalisering, snelle technologische ontwikkelingen en klimaatveranderingen. Onzekerheden, transities en crisissen zijn kansen om dingen anders te doen, nieuwe waarden te creëren en de samenleving opnieuw vorm te geven. LOLmakers geeft jongeren, docenten en scholen graag handvaten om midden in deze ontwikkelingen te staan en ze samen vorm te geven.

Ontdek hoe LOLmakers scholen aanvult op innovatie!

zorgen voor 
de voegen
onderwijs-systeem
LOLmakers kunnen
 scheuren in
van het

Ondernemende jongeren maken daar

gretig gebruik van

door hun onderwijs zelf

vorm te geven