Ondernemende jongeren in hun kracht. Ondernemende jongeren aan het roer om onderwijs mee op sleeptouw te nemen.

We hebben ervaren dat sterk ondernemende en autonome jongeren leergierige pioniers zijn die in ons onderwijssysteem vaak niet tot hun recht komen. 

Ondernemende leerlingen in hun kracht zijn pioniers die vanuit hun eigen drijfveren de kar trekken om voor elkaar te krijgen wat zij voor ogen hebben. Ze creëren nieuwe dingen, zetten dingen in beweging, hebben lef, weten mensen met zich mee te krijgen en zoeken altijd naar mogelijkheden. 

DoelEN MADE

15 jongeren gaan in 3 maanden tijd leren door hun eigen dromen/ideeën te realiseren. We starten dit programma nu eerst buiten de scholen maar willen de scholen in de toekomst partner maken zodat ze het als programma aan hun leerlingen kunnen aanbieden. We financieren dit met een fundingsmodel: corporates kunnen hun corporate identity upgraden door een jongere ambassadeur te maken met een droom en persoonlijkheid die matcht bij wat zij willen uitstralen. 

Met MADE onderzoeken we samen met deze jonge pioniers hoe wij hen het beste kunnen ondersteunen in hun ontwikkeling. Dat het reguliere onderwijssysteem hier tot op heden niet goed in slaagt motiveert ons om hier onze rol op in te nemen: Wij innoveren voor u. Wij gaan met deze jongeren terug naar de kern van leren en bouwen nieuwe modellen om onderwijs schaalbaar en haalbaar vorm te geven. 

Met het project MADE willen we onze doelen een duidelijk gezicht geven zodat we anderen met ons mee kunnen krijgen. Met een duidelijke focus geven we jongeren een boost waarmee zij investeren in hunzelf en wij kunnen laten zien wat er mogelijk is. Neem een kijkje bij onze deelnemers en laat je overtuigen.

Doe mee, als leerling/student, bedrijf/instelling of persoon die dit initiatief een warm hart toedraagt.

We zien het allemaal, we weten het allemaal: de match tussen opleidingen en de arbeidsmarkt is soms ver te zoeken. Op 13 september jl. kopte het FD: ‘Bijna 300.000 studenten opgeleid voor werk dat verdwijnt.’ Met een aantal gemeenten en rectoren zoeken wij naar de noodzakelijke innovatie in het onderwijs. Maar al snel lopen we tegen de klassieke muren op. Wie gaat met ons, LOLmakers, die patstelling doorbreken? Lees meer...